Leuke weken - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Puck en Laura - WaarBenJij.nu Leuke weken - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Puck en Laura - WaarBenJij.nu

Leuke weken

Door: Puck en Laura

Blijf op de hoogte en volg Puck en Laura

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Hello you all!

Eerlijk gezegd zitten we nu al een half uur naar een leeg A4-tje te staren en te discussiëren wie er nou ons verslag schrijven gaat. Eigenlijk is het nooit anders geweest dat Laura haar typvaardigheden keer op keer weer mag laten zien en Puck naast haar zit voor de mentale steun! Thanks Puck, hier ben ik echt heel blij mee! Zo, nu de eerste woorden op papier staan kunnen we ons verslag gaan beginnen!

Donderdag 24 april kwam de familie van Laura aan. We hadden een heerlijke Amerikaanse welkomstcake gebakken, dus we konden goed voor de dag komen. We hadden afgesproken bij het hotel waar haar familie verbleef. Dit was ongeveer 10 minuten fietsen, dat was goed te doen dachten we! Tot dat we er achter kwamen dat we maar 1 fiets hadden, werd het even een ander verhaal.. Je kunt hier namelijk niet achterop de bagagedrager. Zo wat doen wij twee creatievelingen dan, juist ja: Met zijn tweeën op het zadel zitten en 1maar fietsen. Wat een avontuur en voor diegene die weten hoe de wegen hier in Amerika zijn, jaaa dat is niet gemakkelijk hoor, haha! Eenmaal aangekomen en Laura’s familie lekker geknuffeld te hebben en een lekker stukje cake gehad te hebben, was het tijd voor een grote verassing. Er waren namelijk heeeeeel veel cadeautjes die we uitpakken mochten. Jullie raden denk ik al wat dit geweest is: SNOEP, SNOEP, SNOEP en nog meer SNOEP. Ook allemaal oranje spullen voor het WK hebben we gekregen en nog heerlijke Nederlandse sausjes om mee te koken. We waren de gelukkigste (Amerikaanse) meisjes van de hele wereld. DANKJEWEL LIEVE FAMILIE!!  En Puck voor de nog steeds mentale support!

Vrijdag en zaterdag waren gewoon als anders. Vrijdag hadden we nog stage en zaterdag was een heerlijke luie dag. Zondag stond onze eerste kickball wedstrijd op het programma. Voor diegene die niet weten wat het is: DE COOLSTE SPORT EVER. Als wij thuiskomen zullen we wel een leuk toernooitje voor jullie organiseren. Het leukste van deze sport is, is dat het heel goed samen gaat met drank. Tijdens de wedstrijd worden er ook flink wat drankjes genuttigd. Maar natuurlijk moest er wel gewonnen worden en dat we dat ook hadden gedaan spreekt natuurlijk voor zich. Ons team bestaat natuurlijk allemaal uit natuurtalenten: Stagiaires van VAVi. Op de winst moesten er natuurlijk wel wat drankjes gedronken worden. Dus hup met zijn allen naar de bar en wat was het gezellig. Biertjes gingen er gemakkelijk in en dat ook samen met verschillende shotjes. Nadat we op een gegeven moment de spellenhoek hadden uitgevonden, werd er 4 op een rij gespeeld. En ja ik moet eerlijk toegeven: Puck was erg goed, ze won van iedereen en kreeg gratis drankjes! Natuurlijk wilde ik revanche, dus ik daagde haar uit met een potje bierpong.. Ze wilt eigenlijk niet dat ik het vermeld, maar Puck is de slechtste nep Amerikaan die er bestaat! Ze werd finaal van de mat af gespeeld door mij, want ja ik kan bierpongen haha! Oké we moeten eerlijk toegeven, we waren echt een beetje zat… Maar we hadden beloofd om voor mijn ouders te koken, dus maar snel de winkel ingegaan en wat dingen gekocht om zo toch maar een heerlijke simpele maaltijd op tafel te krijgen. Ook dronken koken blijkt een erg goed succes te zijn!

Maandag en dinsdag stond een tripje LA op de planning. Maandag zijn we vroeg vertrokken richting Universal studio’s en wat was dit geweldig en leerzaam! Een erg mooi park met leuke attracties. Hier hebben we ons dan ook de hele dag goed kunnen vermaken.. ’s avond zijn we heerlijk wezen uit eten bij een Italiaans restaurantje. Het was de bedoeling dat je met zijn tweeën een maaltijd uit koos en hier dan ook samen van at, want in je eentje iets bestellen ging helaas niet. Dit bracht wel een beetje een romantisch sfeertje met zich mee en was een keer iets anders dan normaal en het was heeeeerlijk! Dinsdag hadden we een tour gepland door Beverly Hills en Hollywood. Lekker met de bus rondtoeren en genieten van het prachtige weer. Beverly Hills en Rodeo Drive was erg mooi en sjiek om te zien, helaas viel Hollywood erg tegen. Er was zoveel verkeer en heel veel mensen die dingen aan het aansmeren waren, hierdoor kon je niet echt genieten van de omgeving. Ook de walk of fame viel erg tegen.. Kortom, nee het is niet zoals in de films en ook niet echt de moeite waard om er naar toe te gaan. Overigens LA is erg vies en niet eens zo glamoures als dat het er uit ziet in de films, haha! ’s Avonds hebben we een heerlijke strandwandeling gemaakt in Santa Monica en zijn we naar de beroemde pier geweest. Santa Monica is overigens wel erg mooi en gezellig. Deze dagen waren erg gezellig met zijn allen, maar naar deze drukke dagen waren we ook wel helemaal gesloopt.

Woensdag, donderdag en vrijdag hebben we niks gedaan, lekker gechilld aan het zwembad en aan het strand. Er moest toch nog wel klein beetje gewerkt worden aan dat kleurtje. Zaterdag stond een dagje seaworld op de planning. Samen met Bas en Ellen zijn we er een dagje op uit gegaan. Aangezien wij ook al naar Seaworld waren geweest in Miami, hadden we niet echt heel veel verwachtingen. Maar dit park is echt veel mooier en beter. Leuke shows en veel leuke attracties en nee we zijn niet droog gebleven, haha! Het was een erg leuke en gezellige dag. Wel weer helemaal gesloopt, dus op tijd het bedje in gedoken. Zondag stond wederom weer een Kickball wedstrijd op het programma. Deze ook gewonnen, al was het wel wat spannender dan de vorige. Met goeie kicks van Puck, Kara en mezelf waren alle honken bezet en wist Bas ons alle drie binnen te schieten: Trots op je broertje! Helaas geen bar middagje, maar gewoon lekker genoten van het laatste dagje met mijn familie. We hebben een erg leuke week gehad en we vonden het erg leuk dat jullie er waren! We zien jullie snel weer!

Nadat we heerlijk genoten hadden van een weekje vrij, stond er helaas weer een hele drukke week voor de boeg. Of zeg maar gerust drukke twee weken, 12 dagen achter elkaar werken is toch niet echt een pretje! Vorige week was erg druk en hebben we veel dingen op stage moeten doen, aangezien afgelopen zaterdag de ROC RACE op de planning stond. Dit is een evenement waar 12.000 mensen op afkomen om 5 kilometer hard te lopen, met veel obstakels tussendoor, het is net een soort wipe-out. 4.30 in de morgen (Ja we weten dat het erg vroeg is) mocht ons dagje zaterdag beginnen. We hebben de hele dag gewerkt en geholpen met het promoten van VAVI, cadeautjes uitgedeeld aan de renners en genoten van alle gekke mensen die voorbij komen lopen. Een paar voorbeelden: We hebben de Ninja turtles gezien, MC Donald en zijn familie, naakte man met een lapje van voor, veel mensen met een tutu en nog meer gekkigheid. Om 15.00uur mochten wij dan eindelijk ook de race lopen, waar we natuurlijk heel lang naar uit gekeken hebben. Even snel onze tutu’s scoren, want ja we kunnen natuurlijk niet aan al deze gekkigheid achterblijven. Wat was dit leuk om te doen! Over 2 jaar kunnen we dit waarschijnlijk ook in Nederland rennen, dussss allemaal doen dan!

Zondag was een dagje werken en daarna heerlijk op tijd naar bed, wat waren wij moe. Natuurlijk was onze werkweek nog niet voorbij en dat met dit mooie weer. Deze hele week is het namelijk boven de 35 graden, heerlijk als je vrij zou zijn. Af en toe een ochtendje aan het zwembad zit er nog wel in, maar helaas moet de rest van de dag gewoon gewerkt worden. Gelukkig vinden wij het nog steeds erg leuk en gaan we iedere dag nog met plezier naar stage toe. We kijken nu al uit naar aankomende zaterdag, want dan is namelijk onze eerste vrije dag in twee weken en hier gaan we natuurlijk flink van genieten!

We hebben jullie nog veel meer te vertellen, maar om het toch niet al te lang te maken doen we het even op onderstaande manier:

WIST JE DAT:
- Wij verslaafd zijn aan frozen yoghurt
- Wij een 9 voor onze tussenbeoordeling van stage hebben gekregen
- Puck heeft leren toupen en ze het al steeds beter onder de knie heeft door de familie Brom
- Laura heerlijke (salade) maaltijden kan maken
- Puck haar eerste pingpong wedstrijd heeft gewonnen en haar naam op het bord staat
- Wij het nog steeds heel gezellig hebben samen
- Wij al echte modellen aan het worden zijn en mee hebben gedaan aan een fotoshoot voor de Country Run
- Ons accent nog steeds goed hoorbaar is, alhoewel iedereen zegt dat ons Engels erg goed is
Heel veel liefs,

Puck en Laura

Ps. Voor foto’s kun jij kijken op onze facebookpagina: Puck en Laura in Amerika

• 15 Mei 2014 - 14:09

Mieke May En Chris:

Ha Puckske, ben wel een beetje jaloers op jullie, vooral op het weer en de leuke activiteiten.... Maar zoals het er naar uit ziet krijgen we hier ook meer zon. Wat heerlijk dat je hard werken op een leuke stageplek kan combineren met al die andere leuke dingen! Jullie boffen maar. Ik wacht weer op jullie volgende verhaal. Misschien moet Puck dan maar eens typen en denken, een echte vrouw kan 2 dingen tegelijk!
    Dikke kus vanuit Sevenum!

• 15 Mei 2014 - 18:39

Mam:

Heei puck en laura,
    Wat een super tijd hebben jullie daar, heerlijk te lezen dat het zo goed gaat.
    Deze tijd nemen ze jullie nooit meer af , dus geneeeeeeeeeeeeeet nog van alles!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dikke kus pap en mam

• 17 Mei 2014 - 14:26

Winy :

Hi dames,

Wat klinkt het allemaal weer super! Jullie vervelen je geen seconde zo te lezen. Fijn dat jullie het zo leuk hebben en de tijd vliegt. Dus nog maar even genieten,

Liefs Winy