De leuke tijd in Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Puck en Laura - WaarBenJij.nu De leuke tijd in Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Puck en Laura - WaarBenJij.nu

De leuke tijd in Miami

Blijf op de hoogte en volg Puck en Laura

21 Februari 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Hallo lieve allemaal,

Daar zijn we weer.. Een nieuw en laatste verslag vanuit het super mooie en warme Miami.
Jullie dachten zeker dat het niet gekker kon in het hostel met de rare exotische vrouw, maar er bestaan nog raardere mensen. Nadat de vrouw vertrokken was, kwam er de volgende dag een andere vrouw (schatten ze ongeveer rond de 50) binnen lopen met 2 tassen en met vieze kleren aan. Ze ging meteen in bed leggen, terwijl het pas 16.00 uur was. Ze kwam er de hele avond/nacht niet meer uit. Ze stond de volgende dag op om 7 uur, ging naar de wc en vertrok met al haar spullen. Natuurlijk was dit niet zo’n leuke nacht. We zullen het even met jullie delen (Of jullie het nou willen horen of niet, haha). De vrouw stonk een uur in de wind, liet vet harde scheten in bed (Ze stonken ook nog!), snurkte nog harder dan de hardste man op aarde kon snurken, huilde en lachte in haar slaap en maakte vreemde en hele rare geluiden. Oftewel geestelijk ziek.. We hoopten natuurlijk dat ze de volgende dag weg zou blijven, maar daar stond ze weer om 17.00 uur met al haar spullen aan de deur. Ze ging meteen naar bed en kwam er dit keer ook niet meer uit. Deze nacht was nog erger dan de vorige en we werden een beetje bang. Het duurde dus niet lang voordat we naar de receptie zijn gegaan en om een andere kamer hebben gevraagd. Deze is stukke beter, zonder rare mensen en vreemde nachten. Verder bestaan er ook nog hele leuke mensen kamergenoten hoor, haha!

Het eerste weekend hebben we t hele weekend lekker op het strand doorgebracht en nog wat uitgerust, zodat we maandag met een frisse start konden beginnen met onze Engelse taalcursus. Maandagochtend 8.00uur stonden we paraat voor de deur van onze school. We werden vriendelijk begroet en hadden allen om de beurt een klein intake gesprekje. We moesten een test maken en hier kwam uit dat we in de bovengemiddelde klas konden starten. We waren toch wel een klein beetje trots! We kwamen in een leuke en gezellige klas, met mensen uit: Venezuela, Frankrijk, Zwitserland, Kongo, Tunesië, Saoedi Arabië, Colombia en nog een ander Nederlands meisje. Een wereldwijde klas dus. De docente, Fiorella, is een leuke jonge vrouw die altijd wat te vertellen heeft. We voelden ons al snel op ons gemak. De dagen erop gingen we met plezier naar school (09.00 uur tot 12.00 uur) en leren veel Amerikaanse uitdrukkingen en typisch Amerikaanse woorden. Daarnaast leren we ook correct spreken. Doordat we met zoveel verschillende mensen en culturen in de klas zitten, leren we veel over andere landen, culturen en elkaars normen en waarden. Zo weten we bijvoorbeeld hoe ze in elk land een trouwerij organiseren en wie er voor betaald. In Amerika is het de gewoonte dat de vader van de bruid betaald voor de trouwerij, dus papa’s????? Ook is het in veel landen een gewoonte om vroeg te trouwen, dus begin maar vast met sparen! (En Glenn Janssen, begin maar vast met de mentale voorbereiding) hahah! In Venezuela bestaan er geen vrouwen met kleine borsten, want iedereen doet daar een borstvergroting en dat maar voor 500 dollar! Als meiden dit niet doen, worden ze niet geaccepteerd in hun cultuur, raar toch? Zo vinden ze Nederlanders ook maar een raar volkje, natuurlijk steken wij hier even een stokje voor! Niet alleen een trouwerij of borstvergroting is een cultuurverschil, ook Valentijnsdag wordt hier heeeeel anders gevierd. Het was de LEKKERSTE en LEUKSTE Valentijnsdag van ons hele grote leven! (hier komen we later op terug).
Elke middag na schooltijd maken we eerst een lekkere lunch en daarna is het weer beach time. Heerlijk genieten, van een toch wel beetje kleine vakantie! Donderdag de 13e gebeurde er hier toch wel iets heeeel vreemds. Ja luister goed, het ging regenen!! Ook hier kan het regenen en heeel hard! Deze dag hebben we dan ook lekker lui doorgebracht op ons niet lekkere bedje! Tot nu toe hebben we elke avond gekookt (en gezond), we worden er al steeds beter in.
Vrijdag de 14e was het dan eindelijk VALENTIJNSDAG en we hadden er zin in. Aangezien alle winkels hier volhangen met valentijnsdingen en onze lerares op school er continu over had, hadden we hoge verwachtingen. We kwamen om 9 uur aan in de les en met onze mooie roze kleren aan (zoals afgesproken en beloofd met de rest van de klas). De casanova van de klas had voor iedereen een heerlijke hartjes donut mee. De lerares bracht heel veel chocolade mee, iemand anders nog cupcakes en nog veel meer lekkers. Wat een goed begin van de dag. En weten jullie wat we de hele ochtend op school hebben gedaan? Gesnoept, Gesnoept en nog eens gesnoept en over Valentijnsdag, relaties, dates en andere romantische dingen gepraat. We zaten helemaal in de liefdes stemming. Maar waar waren onze vlammen nou?? Gelukkig hadden we elkaar! ’s Middags zijn we naar de jachtshow geweest en hebben veel mooie, dure en grote jachten gezien! Toen hadden we eindelijk weekend na zo’n oh zo zware week… (Eigenlijk hebben we helemaal niks te klagen).
Zaterdag de 15e zijn we erg sportief geweest. We hebben een fiets gehuurd en hebben in totaal 6 uur op de fiets gezeten, gezond he? We zijn 5e straat naar de 158e straat gefietst en weer terug, dat was ons het tochtje wel. We hebben ontzettend mooie gebouwen, wijken, parken, huizen en stranden gezien! Het hoogtepunt was, het winkelcentrum. Er was ons verteld dat er een erg mooi en groot winkelcentrum te vinden was op de 96e straat, daar wilden we natuurlijk heel graag heen! Toen we daar eenmaal aankwamen, zagen we alleen maar een sjiek gebouw en vette wagens. Er liepen alleen maar kak madammen rond, we voelden ons al gelijk niet thuis. Toen we het winkelcentrum inkwamen zagen we alleen maar winkels zoals: Prada, Channel, D&C, Louis Vuiton, Micheal Cors, Gucci en nog veel meer. Niet echt van onze prijsklasse dus? We keken nog maar een extra keer op onze rekening, maar helaas was de jackpot niet op onze rekening gestort en zijn we maar snel verder gegaan!
Die zondag erop zijn we de hele middag op het strand geweest, zoals gewoonlijk haha. ’s Avonds zijn we naar Lincon rd gelopen. Dit is een lange straat met allemaal winkels en lekkere eettentjes. We zijn daar dus heerlijk wezen uit eten, beide een lekkere pizza op, en zijn daarna nog even wezen shoppen. We hadden het niet te laat gemaakt, aangezien we de volgende dag weer vroeg op moesten om naar school te gaan. De laatste paar dagen in Miami gingen in…
Maandag was een dag niet veel als andere dagen: School en strand. Dinsdag daar in tegen hadden we een leuk uitje gepland. We hadden school geskipt en zijn naar Miami seaquarium geweest, waar we leuke shows hebben bekeken: Dolfijnenshow, flipper show, orkashow en een zeeleeuwenshow. De foto’s en filmpjes zijn te vinden op facebook. Verder hebben we nog even lekker rondgelopen en om 14.30u hadden we een afspraak bij Dolphin Harbor, we gingen zwemmen met dolfijnen! We hadden er allebei héél veel zin en hadden toch allebei een beetje de kriebels in onze buik. Iets wat we allebei altijd al erg graag wilden doen, ging vandaag toch echt uitkomen. We kregen een wetsuit aan en werden verwacht in een klaslokaal. Hier kregen we informatie over de dolfijn zelf, over het trainen van de dolfijn en wat ons te wachten stond. Toen mochten we zelf het water in. We werden voorgesteld aan de dolfijnen en mochten hem aanraken om te voelen hoe zijn huid is. Het is moeilijk te omschrijven maar het was zacht en een beetje glibberig tegelijk! We mochten daarna een stukje met de dolfijn gaan zwemmen, aan de vin gaan hangen met gestrekte armen en de dolfijn trekt je zo vooruit! Toen was het tijd voor wat foto’s.. Door middel van gebaren doet een dolfijn precies wat je zegt, de handen op elkaar leggen (net zoals je een hosti in de kerk haalt) betekent een kusje geven. De dolfijn komt naar je toe en geeft je als het ware een kus. Je arm uitsteken betekent dat je een hand van de dolfijn wilt, de dolfijn komt recht omhoog het water uit en geef je ‘een hand’. Heel grappig en leuk om dit zo mee te maken en om te zien hoe goed een dolfijn eigenlijk naar je luistert. Ze kunnen je overigens niet horen. We hebben de dolfijn opgetild, hierdoor opent hij zijn mond en komt de staart boven water. Een mooie pose voor een foto, haha. We kregen daarna duikbrillen op om de dolfijn onder water te bekijken en om te zien hoe hij zijn kunstjes uitvoert. Verder hebben we nog wat andere kleine dingen mogen doen en kunnen zien. Het was een hele leuke ervaring om nooit te vergeten!
Woensdag was weer een standaard dagje. We hebben twee toetsen opgekregen, een eindexamen op donderdag en een idiom toets op vrijdag (een toets over typische Amerikaanse uitdrukkingen). We konden daarom weer even de studieboeken in om te gaan leren, dit is iets minder leuk natuurlijk. Haha.
Donderdag, ons één na laatste dagje hier in het fantastische Miami. We zijn in de ochtend naar school geweest en hebben hier ons eindexamen afgenomen. Het was een test waarbij je niet kon zakken en alleen maar ons niveau bepaalt. Morgen kunnen we ons certificaat gaan ophalen! ´s middags zijn we weer lekker naar het strand geweest, zoals bijna elke middag. Toen was het tijd om onze koffers in te pakken en ons klaar te stomen voor de vlucht van morgen. Voordat we het vliegtuig in kunnen, mogen we ´s ochtends eerst nog een toets maken en dan gaan de laatste uurtjes in Miami in.. Onze vlucht gaat om 18.50uur en landen om 21.40uur, dit betekent dus een vliegreis van ongeveer 6 uur. Aangezien de lokale tijd nog 3 uur verschilt met Miami, komen we dus 3 uur later aan. Het tijdsverschil met Nederland is dan 9 uur, best veel he? Het zal voor ons wel weer even wennen zijn, maar ook dit gaat allemaal goed komen! Wij gaan ons nu klaarmaken voor ons laatste nachtje hier! Hopelijk hebben jullie genoten van ons lange verslag en we spreken jullie snel weer!

Liefs van ons allebei!

• 21 Februari 2014 - 08:20

Winy:

Dag Puck en Laura,

Wat een belevenissen allemaal! Helemaal te gek. Ik hoor het wel, jullie genieten met volle teugen. Jullie schrijven leuk, kijk nu al weer naar het volgende verslag uit. Goede vlucht en groetjes van ons allemaal, xx

• 21 Februari 2014 - 15:47

Loes:

Heei meiden, zo te lezen weer een leuke tijd gehad !!!!, gezellig zo n internationaal klasje !!
    Op naar San Diego !
    x mam

• 21 Februari 2014 - 21:27

Marije Arts:

Wat een leuk avontuur meiden! En een erg grappig verslag.
    Geniet-ze nog even in USA
    Groetjes van je oppas!

• 22 Februari 2014 - 12:14

Jacqueline:

Hoi puck en laura zo te horen hebben jullie het wel goed gehad in het internotionale klasje en al weer vanalles meegemaakt en gezien, het zwemmen met de de dolfijnen zal zeker een geweldige ervaring zijn.
    Groetjes jacqueline